Browse by KeywordNumber of items: 19.
Balcells, María José; Palomar, Pepa.
Luc Courchesne : The Visitor : Living by Numbers.
Barcelona, Spain: Fundació La Caixa, 2002.
|
DOSSIER: 410 - COURCHESNE, LUC
|
Eltractor.
Eltractor : Elradio.
Québec, Qc: Ohm éditions; s.l.: Avatar, 2001.
|
DOSSIER: 410 - ELTRACTOR (Collectif)
|
Verna, Gaëtane; Paillé, Louise; Grande, John K.; Schilling, Mark; Gingras, Nicole; Sooknanan, Renuka; Vennettilli, Éric.
In Situ.
Lennoxville, Qc: Galerie d'art de l'Université Bishop's/Art Gallery of Bishop's University, 2001.
|
DOSSIER: 330 - GALERIE D'ART FOREMAN DE L'UNIVERSITÉ BISHOP'S (Lennoxville)
|
Anon..
Ohmix.
Québec, Qc: Ohm éditions; s.l.: Avatar, 2001.
|
DOSSIER: 390 - ASSOCIATION DE CRÉATIONS ET DE DIFFUSION SONORES AVATAR, L' (Québec, Qc)
|
Roberge, Danielle; Desgent, Jean-Marc.
Luc Béland en collaboration avec Jean-Marc Desgent : Su vasta scala (L'échelle de Jacob).
Montréal, Qc: Éditions Graff, 1998.
|
DOSSIER: 410 - BÉLAND, LUC
|
Clair, Jean; Lévi-Strauss, Claude; Fumaroli, Marc; Bettini, Maurizio; Fabbri, Paolo; Metken, Günter; Comar, Philippe; Brisebois, Marcel; Ottinger, Didier; Pichler, Cathrin; Lugli, Adalgisa; Brusatin, Manlio.
Identity and Alterity, Figures of the Body, 1895-1995 : La Biennale di Venezia : 46 esposizione internazionale d'arte.
Venice, Italy: Edizioni La Biennale di Venezia, 1995.
|
DOSSIER: 500 - BIENNALE DI VENEZIA (Venise, Italie)
|
La Chance, Michaël; Tremblay, Raynald.
Raynald Tremblay : Le bris de la parole poétique : Tentative d'une métaphysique d'artiste (Nietzsche et Wagner).
Alma, Qc: Langage Plus, 1994.
|
DOSSIER: 410 - TREMBLAY, RAYNALD
|
Drucker, Johanna.
Theorizing Modernism : Visual Art and the Critical Tradition.
New York, NY: Columbia University Press, 1994.
|
DOSSIER: 700 - MODERNISME ET POSTMODERNISME / MODERNISM AND POSTMODERNISM
|
Dagognet, François.
In Favour of Today's Art : From the Object of Art to the Art of the Object.
Paris, France: Dis Voir, 1993.
|
DOSSIER: 800 - DESIGN
|
Dagognet, François.
Pour l'art d'aujourd'hui : De l'objet de l'art à l'art de l'objet.
Paris, France: Dis Voir, 1992.
|
DOSSIER: 800 - DESIGN
|
Harrison, Charles.
Essays on Art & Language.
Oxford, England: Basil Blackwell, 1991.
|
DOSSIER: 440 - ART & LANGUAGE (Collectif)
|
Gerdes, Ludger.
Ludger Gerdes.
Castres, France: Centre d'Art Contemporain de Castres, 1991.
|
DOSSIER: 440 - GERDES, LUDGER
|
Maltais, Marcella.
Marcella Maltais : Notes d'atelier.
Beauport, Qc: Éditions du Beffroi, 1991.
|
DOSSIER: 410 - MALTAIS, MARCELLA
|
Compagnon, Antoine.
Les cinq paradoxes de la modernité.
Paris, France: Seuil, 1990.
|
DOSSIER: 700 - MODERNISME ET POSTMODERNISME / MODERNISM AND POSTMODERNISM
|
Anon.
Le déjà-là la création artistique.
Rennes, France: Centre d'Histoire de l'Art Contemporain, 1989.
|
DOSSIER: 381 - FRANCE - CENTRE D'HISTOIRE DE L'ART CONTEMPORAIN (Rennes)
|
Greenberg, Clement.
Art et culture : Essais critiques.
Paris, France: Macula, 1988.
|
DOSSIER: 480 - GREENBERG, CLEMENT
|
Hartal, Paul.
The Brush and the Compass : The Interface Dynamics of Art and Science.
Lanham, MD: University Press of America, 1988.
|
DOSSIER: 410 - HARTAL, PAUL
|
Daval, Jean-Luc; Daval, Diane.
Histoire de la peinture abstraite.
Paris, France: Éditions Hazan, 1988.
|
DOSSIER: 800 - PEINTURE / PAINTING
|
Selz, Peter; Taylor, Joshua C.; Cézanne, Paul; Van Gogh, Vincent; Gauguin, Paul; Aurier, G.-Albert; Denis, Maurice; Hodler, Ferdinand; Ensor, James; Munch, Edvard; Redon, Odilon; Van de Velde, Henry; Rousseau, Henri; Matisse, Henri; Vlaminck, Maurice; Nolde, Emil; Kandinsky, Wassily; Kokoschka, Oskar; Kirchner, Ernst Ludwig; Marc, Franz; Klee, Paul; Beckmann, Max; Salmon, André; Gleizes, Albert; Metzinger, Jean; Apollinaire, Guillaume; Kahnweiler, Daniel-Henry; Braque, Georges; Gris, Juan; Léger, Fernand; Marinetti, F.t.; Boccioni, Umberto; Carra, Carlo; Delaunay, Robert; Wright, Stanton MacDonald; Mondrian, Piet; Van Doesburg, Theo; Gabo, Naum; Malevich, Kasimir; Brancusi, Constantin; Huelsenbeck, Richard; Schwitters, Kurt; Tzara, Tristan; Arp, Jean; Duchamp, Marcel; Hoch, Hannah; De Chirico, Giorgio; Breton, André; Dali, Salvador; Masson, André; Trotsky, Leon; Davis, Stuart; Cahill, Holger; Hitler, Adolf; Ernst, Max; Miro, Joan; Chagall, Marc; Picasso, Pablo; Motherwell, Robert; Rosenberg, Harold; Kemenov, Vladimir; Dondero, George A.; Argan, Guilio Carol; Henri, Robert; Hartley, Marsden; Marin, John; Gorky, Arshile; Hofmann, Hans; Gottlieb, Adolph; Rothko, Mark; Pollock, Jackson; Newman, Barnett; Ferber, Herbert; De Kooning, Willem; Baizerman, Saul; Roszak, Theodore; Rosenberg, Harold; De Kooning, Elaine; Finkelstein, Louis; Ferren, John; Still, Clyfford; Stankiewicz, Richard; Smith, David; Greenberg, Clement; Geist, Sidney; Kramer, Hilton; Oldenburg, Claes; Rickey, George; Moore, Henry; Giacometti, Alberto; Tapié, Michel; Hajdu, Etienne; Uhlmann, Hans; Dubuffet, Jean; Paolozzi, Eduardo; Bacon, Francis; Boriani, Davide; King, Phillip and Matta; Constant.
Theories of Modern Art : A Source Book by Artists and Critics.
Los Angeles, CA: University of California Press, 1968.
|
DOSSIER: 100 - THÉORIE / THEORY
|
|